Van onbekende tot haar Social media manager
Posted on: October 28, 2019, by : Shannety Lequenne

Daphné is een beauty artist die bijverdiende in de club waar ik werk, Carré. Omdat we allebei wel van de vrouwelijke schoonheden houden, klikte het meteen. 

Mijn passie is creatief omgaan op sociale media. Vriendinnen die ik heb leren kennen op de hogeschool hebben me goed geholpen om mijn passie te verdiepen. Sociale media verandert ook om de minuut en is daarom ook heel leerzaam om alles zo goed mogelijk uit te oefenen. 

In september vorig jaar heb ik voor de eerste keer mijn nagels bij haar laten zetten. Ze bekijkt haar passie voor nagels als een kunst. Het was G-E-W-E-L-D-G mooi. Door de interesse in Instagram en Facebook had ik aan haar gevraagd hoe ze daarop scoorde. Daar antwoordde ze op dat ze eigenlijk iemand zocht die dat voor haar deed. Ik was zo blij om dat te horen dat ik het voorstelde om een logo te ontwerpen en een proefmaand. Als “uitbetaling” zijn we er samen uitgekomen dat ik sinds toen mijn nagels van haar krijg, als ik haar sociale media draaiende zou houden. Dus begon “Beauty Artist Daphné” haar officiële naam te vertegenwoordigen. 

VOOR

Hoe heb ik dat aangepakt?

Als eerste heb ik het logo ontworpen naar haar believen. Daarnaast had ik de app UNUM gedownload om te zien welke posten er perfect bij elkaar passen. Zo kwam ik ook op het idee om niet alleen nagels, wimpers en wenkbrauwen op de pagina te posten, maar ook leuke quotes en foto’s. Pinterest heeft daarbij geïnspireerd om een bepaalde stijl te creëren. 

Alle sociale media die zij benutte waren niet bepaald professioneel. Dat was jammer genoeg het tegenovergestelde van haar prestaties. Ik heb haar geholpen voor alles op punt te zetten en het op een professionele manier te laten over komen.Nu en jaar later, is ze letterlijk vol boekt en zijn we niet alleen collega’s, maar ook beste vriendinnen. 

https://www.instagram.com/beautyartist_daphne/